Subject: Jälgimisseadustik koolimajades
From: "Kadi Toomi" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 14 May 2024 15:17:33 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Olen tutvunud juhisega Teie kodulehel
<https://www.aki.ee/isikuandmed/juhendid/juhend-kaamerate-kasutamise-kohta
>
https://www.aki.ee/isikuandmed/juhendid/juhend-kaamerate-kasutamise-kohta
„Juhend kaamerate kasutamise kohta“.

Seal on väga selgelt kirjas: „Turvakaamerate salvestisi ei või
kool/lasteasutus ise hiljem mingil muul eesmärgil, nt suitsetavate
õpilaste tuvastamiseks või õpilaste vahelise tüli lahendamiseks, kasutada
ega ka lihtsalt igale küsijale välja anda“

PGS täpsustab, et

 (5) Kool võib õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra
ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks kasutada kooli territooriumil
jälgimisseadmestikku turvaseaduses sätestatud tähenduses ja korras,
arvestades isikuandmete kaitse seaduses sätestatud nõudeid.

  (6) Jälgimisseadmestiku kasutamise kord sätestatakse kooli kodukorras.

Ma olen näinud koolide kodukordades kirjeid, kus koolijuht määrab ühe
isiku (nt sotsiaalpedagoog/õppejuht), kes võib vaadata kaameraid ka siis
asjaolude selgitamiseks. Kuidas siis see päriselt on?

Ühe näitena: „Õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra
ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks kasutatakse kooli
territooriumil jälgimisseadmestikku. Jälgimisseadmestiku haldamise eest
vastutavad kooli direktori poolt määratud isikud. Jälgimisseadmestiku
salvestist saab vaadata ainult kooli juhtkonna loal.“

Jään tagasisidet ootama.

Kadi Toomi

Tabivere Põhikool

koolijuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Mobiil: +372 5 283 670